تعمیرات موس وایرلس

تعمیرات موس وایرلس

تعمیرات موس وایرلس

موس های وایرلس یا همان بی سیم گه موس های بلوتوث نیز خوانده می شوند با نداشتن کابل کار را برای ما راحت تر کرده است و دیگر مزاحمت های کابل را در زمان کار باموس نداریم و جاهایی که نمی شود از موس کابلی استفاده کرد به راحتی می توانیم از موس بی سیم استفاده کنیم. موس بیسیم ارتباط خود را با کامپیوتراز طریق یک رابط که بیشتر شبیه به فلش مموری است برقرار میکند که به ان دانگل گفته می شود.

اتصال موس به کامپیوتر

دانگل یک گیره ی سیگنال می باشد که دقیقا و فقط فرکانس موس خود را می شناسد و دریافت میکند و نمی توانید از یک دانگل برای موس های دیگر استفاده کنید که البته  اگر اینطور بود همه چیز بهم می ریخت و در یک دفتر گه چندین موس بی سیم وجود دارد نمی شد کار کرد و مثال موس دیگری بر روی کامپیوتر شما تاثیر میگذاشت و برای همین هر موسی فرکانل خاص خود را دارد.

دانگل نیز دچار خرابی میشود. خرابی دانگل به این صورت  است که در داخل این قطعه یک سیتم گیرنده ی فرکانس موجود است که بی شباهت به مدار نواسان ساز نبود ولی خب همان طور که گفته شد فقط یک گیرنده است که سیگنل های موس را دریافت و برای کامپیوتر ترجمه می کند و هرگاه دچار خرابی شود ارتباط موس با کامپیوتر قطع می گردد.

در موارد دیگری که موس بیسیم نمی تواند با کامپیوتر ارتباط داشته  باشد به دلیل خرابی خود موس است و دانگل در این میان هیچ تقصیری ندارد. در داخل موس یک آی سی اصلی وجود دارد که تمام کارها بر عهده ی این آی سی می باشد و قطعات دیگر مانند مقاومت ها و دیود ها فقط حامی عملکردی هستند .و قتی موس وایرلس شما دچار خرابی می شود اولین ایراد و بیشترین خرابی آن مربوط به این آی سی است که باید دقیقا عیب یابی و در صورت نیاز آی سی تعویض گردد. لازم به ذکر است  وقتی آی سی دچار خرابی شود فقط می توان از خراب بودن و یا نبود آن اطمینان حاصل کرد و نمیتوان آی سی را تعمیر کرد و باید تعویض شود.تعمیرات موس بی سیم و وایرلس

مورد بعدی خرابی موس بی سیم مربوط به مدا اوسیلاتور آن آست که کار این مدارساخت فرکانس ارتباطی می باشد. البته در الکترونیک امروزی تغییرات بسیاری اتفاق افتاده و مثال برای نوسان سازی نیازمند یک مدار نیستیم و قطعاتی به نام اوسیلاتور همین کار را که فرکانس سازی است انجام می دهند.مثال کریستال اوسیلاتور کار همین است و وقتی در داخل خود که این کریستال معمولا در کنار آی سی اصلی است دچار خرابی شود موس ارتباطش با کامپیوتر قطع می گردد زیرا همان طور که گفته شد دانگل موس فقط سیگنال تعریف شده و خاصی را شناسایی میکند  و خرابی اوسیلاتور باعث تغییراتی در گام های سیگنال شده که نتیجه موس شناخته نمی شود و ارتباطی بین آن و کامپیوتر برقرار نمی گردد. 

در تعمیرات موس برای رفت این مشکل می توان ان قطعه را تعویضکرده و تست های لازم را انجام داد. همین تعویض و تعیین نوع کریستال خود مستلزم دانش بسیاری در زمینه الکترونیک است و برای همین افرادی با تجربیات کم و فقط با قطعه شناسی نمی توانند کار تعمیرات را انجام دهند و دست زد و دستکاری هر قطعه و دستگاهی توسط افراد کم تجربه نه تنها باعث تعمیر قطعه نمی شود بلکه میتواند کاری  کند که آن قطعه اگر شانسی هم برای تعمیر داشته کلا از دست برود. اطلاعات بالا که به صورت فنی توضیح داده می شود صرفا جهت آگاهی شما بوده و نمی توان با تکیه بر این اطلاعات خود دستگاه را باز کنید زیرا اگر مت را توجه کنید فقط به نوعی معرفی قطعات و کارکرد ان ها است نه تعمیرات و این برای اطلاعات بیشتر شما می باشد.

مرکز تعمیرات خود دارای تکنسین های حرفه ای و با تجربه در امر تعمیرات انواع  قطعات کامپیوتری هستند و همچنین عیب یابی  و تعمیرات در کارگاه های مجهز صورت می گیرد که این باعث میشود کار تعمیرات و عیب یابی دستگاه بی نقص صورت گیرد تا مشتریان عزیز بتوانند به مانند روز اول از دستگاه خود استفاده  کنند.

تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس مراجعه » تهران-میدان انقلاب-کارگرشمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱