مشکلات و خرابی موس کامپیوتر

مشکلات و خرابی موس کامپیوتر

مشکلات و خرابی موس کامپیوتر

برای افرادی که به طور دائم از کامپیوتر در تمام کارهای خود استفاده می کنند میدانند که خرابی بخشی از کامپیوتر مانند ابزارهای اصلی چون موس میتواند بسیار آزار دهنده باشد و حتی جلوی خیلی از کارها را گرفته که نمی توان بدون موس آن کار را به راحتی انجام داد. کم و بیش همه ما به استفاده از موس عادت داریم و حتی اگر لوازم بهتری هم روزی جایگزین گردد حالا حالاها نخواهیم توانست موس را کنار گذاریم و برای همین از مهمترین ابزار همراه با کامپیوتر می باشد. حتی برای کسانی که استفاده ی زیادی از کیبورد کامپیوتر دارند نیز باز هم موس حرف اول را می زند  مهم نیست که کلید های میان بر در کامپیوتر را چقدر بشناسید.

مشکلات بسیاری برای موس کامپیوتر به وجود می آید که در ادامه میخواهیم کمی درباره ی این مشکلات صحبت کنیم…

۱ – قطع ارتباط موس با کامپیوتر

خب در این نوع خرابی همان طور که از نامش پیداست موس با کامپیوتر ارتباطی نداشته و به عبارتی انگار موسی به کامپیوتر وصل  نیست. این ایراد در موس های سیم دار میتواند در مرحله ی اول مربوط به خرابی سوکت موس و یا قطع شدن سیم موس باشد. بهتر بهتر است در ابتدا یسم موس مورد تست قرار گیرد. سیم موس که از بیرون یک سیم کبه نظر می رسد در واقع از چهار رشته سیم مجزار تشکیل شده است که در داخل پوششی پنهان شده است که اگر داخل این پوشش را ببینید این چهار رشته سیم معمولاً به رنگ های مشکی – قرمز – سفید و آبی و یا سبز وجود دارند. در بین این سیم ها رنگ مشکی و قرمز سیم هایی هستند که برق مورد نیاز موس را از طریق پورت usb کامپیوتر تامین می کنند که در صورت قطع بودن هر کدام موس خاموش خواهد بود و از با اتصال موسی به کامپیوتر دید که موس روشن نمی شود اولین دلیل می تواند همین مورد باشد.

دلیل بعدی سیم های سفد و آبی و یا آبی و سب و یا ترکیبی از این رنگ ها است که این سیم ها سیم های دیتا می باشند و موس از طریق این سیم ها اطلاعات و سیگنال های خود را به کامپیوتر ارسال می کند که قطع بودن این سیم ها نیز باعث عدم عملکرد موس خواهد شد. بسیاری دیده شده که موس با اتصال به کامپیوتر روشن می شود ولی وقتی آن را حرکت می دهیم هیچ اتفاقی نمی افتد که دلیل می تواند قطع بودن سیم های دیتا باشد.اگر مشکل از طرف سیم ها نبود باید برد موس مورد عیب یابی و رفع مشکل قرار گیرد که خرابی برد نیز میتواند مربوط به بخش های مختلف آن باشد.

۲ – وقتی موس را حرکت می دهیم در محیط ویندوز حرکت آن بسیار کند و قطعه قطعه می شود

این خرابی به دلیل بروز مشکلاتی در برد داخلی موس است تا ۹۰ درصد و نیازمند این است که به صورت دقیق عیب یابی شود. سوختن قطعاتی مانند ترانزیستورها در روی برد موس  و یا خرابی  قطعاتی مانند دیود ها و آی سی ها نیز می باشد که باید عیب یابی دقیقی  صورت گیرد و بر برخی مواقع در موس های گران قیمت میتوان برد  را تعویض کرد.

۳ – دکمه های کلیک و یا قلتک موس کار نمی کند و یا گاه و بی گاه کار می کند

این مشکل در وحله ی اول به دلیل خرابی خود کلید ها می باشد که میتواند با تعویض کلید مشکل را برطرف نمود . لازم به ذکر است که حتی در موس های گران قیمت نیز کلید هایی که وجود دارند از نوع کلید های قطع و وصل معمولی بود که با کار کردن و کلیلک کردن های بسیار زیاد بلاخره دچار مشکل می شوند. خرابی کلید ها در موس هایی با استفاده ی بسیاز زیاد مانند موس گیمینگ بیشتر شایع است  در موس های عادی در کامپیوترهای معمولی کمترین میزان خرابی را دارند ولی خب اینطور نیست که خراب نشوند و دچار اشکلات متعددی می گردند.

۴ – قطع ارتباط موس های وایرلس با کامپیوتر

خب در بالا به قطع ارتباط موس های کابلی با کامپیوتر اشاره کردیم ولی این مورد در رابطه با موس های بی سیم می باشد. در بسیار موارد ارتباط موس بیسیم با کامپیوتر قطع می شود. موس های بی سیم دارای یک قطعه مجزا به صورت USB هستند که این قطعه ی کوچک به کامپیوتر وصل می شوند که به آن دانگل گفته می شود . دانگل رابط ارتباطی بین موس و کامپیوتر است که دستورات و سیگنال هار موس را گرفته و به  کامپیوتر می دهد. در صورتی که این دانگل خراب شود دیگر ارتباطی بین  موس و کامپیوتر وجود نخواهد داشت و متاسفانه دانگل تا حدود کمی قابل تعمیر است و به دلیل استفاده ی هر موس از فرکانسی خاص نمی توان از دانگل موس دیگری استفاده کرد و باید کل موس به خاطر دانگل تعویض شود.البته به ندرت اتفاق می افتد که دانگل همان مدل موس به کار بیاید ولی در تعمیرات نمی توان به شانس متکی بود و باید کار با قطعیت انجام شود.

در مواردی دیگر نیز خود موس است که خراب شده که در این مورد معمولا و تا ۹۵ درصد مدار ارسال سیگنال موس است که دچار اشکال شده است که باید عیب یابی و رفع گردد.

تمامی موارد بالا که از آن ها گفته شد از شایع ترین ایراداتی هستند که برای انواع موس  های کامپیوتر به وجود می آیند که مرکز تعمیرات موس این مشکلات را برطف کرده تا شما بتوانید به راحتی از موس خود مجدداً استفاده نمایید.

تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۹۰۴۲۰۲

آدرس » تهران-میدان انقلاب-کارگرشمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱